Noslēdzies starptautiskais tehnoloģiju konkurss “Ventspils IT izaicinājums 2020” | Ventspils Digitālais Centrs

Jaunumi

Noslēdzies starptautiskais tehnoloģiju konkurss “Ventspils IT izaicinājums 2020”

No 23. līdz 26. novembrim norisinājās starptautiskā konkursa “Ventspils IT izaicinājums 2020” fināli, kuros jaunieši no Latvijas, Igaunijas un Lietuvas jau piekto gadu pēc kārtas pieņēma Ventspils pilsētas izaicinājumu parādīt savas prasmes radošā tehnoloģiju izmantošanā. Piektdien, 27. novembrī, tika paziņoti uzvarētāji, kas sadalīja vērienīgo naudas balvu fondu 12000 EUR apmērā.

Neskatoties uz to, ka epidemioloģiskās situācijas dēļ šogad konkurss norisinājās neierastā formātā – tikai tiešsaistē –, tas nemainīja dalībnieku entuziasmu un iesniegto darbu radošumu. Visas nedēļas garumā par godalgām cīnījās pavisam 64 komandas, kas ir 256 dalībnieki. Tā kā šogad konkurss tika veltīts topošajam Ventspils Zinātnes un inovāciju centram, uzdevumu tēmas bija cieši saistītas ar tehnoloģiju klātesamību visās dzīves jomās, īpaši izceļot dabas zinātnes, inženierzinātnes, matemātiku un tehnoloģijas (STEM).

Konkursa fināls noslēdzās ar svinīgu apbalvošanas ceremoniju tiešraidē, kuru varēja vērot konkursa Facebook lapā. Uzvarētāji saņēma Ventspils pilsētas domes naudas balvas un veicināšanas balvas no Start(IT), Accenture, Ventspils Izglītības pārvaldes un Ventspils Digitālā centra. Konkursa “Ventspils IT izaicinājums 2020” uzvarētāji ir:

  • A grupa (1. - 3. klase):
    • 1. vieta: komanda “IT TRIO”, Lībagu sākumskola;
    • 2. vieta: komanda “Raganas trio”, Krimuldas vidusskola;
    • 3. vieta: komanda “Stariņi”, Jelgavas 5. vidusskola.
  • B grupa (4. – 6. klase):
    • 1. vieta: komanda “EZJ”, Vilkaviškio "Ąžuolo" progymnasium;
    • 2.vieta: komanda “The Golden trio”, Kuldīgas centra vidusskola;
    • 3. vieta: komanda “Pikseļi”, Rīgas Ukrainas vidusskola.
  • C grupa (7. – 9. klase):
    • 1. vieta: komanda “Staicelieši”, Staiceles pamatskola;
    • 2. vieta: komanda “Tobillos”, Ventspils Valsts 1. ģimnāzija;
    • 3.vieta: komanda “C#”, Cēsu Valsts ģimnāzija.
  • D grupa (10. – 12. klase):
    • 1. vieta: komanda “Koks”, Valmieras Valsts ģimnāzija;
    • 2. vieta: komanda “Klövr” “Rīgas Valsts 1. ģimnāzija;
    • 3. vieta: komanda “Olimps”, Liepājas Valsts 1. ģimnāzija.

Īpašu paldies konkursa organizatori veltīja skolotājiem, kuru iesaiste konkursa norisē ir īpaši svarīga. Ar 200 EUR naudas balvu tika apbalvoti aktīvākie skolotāji, kuru vadībā konkursā piedalījās visvairāk komandu:

  • Signe Reidla (Peetri Lasteaed-Põhikool) – 10 komandas;
  • Tiiu Leiburg (Pärnu Koidula Gymnasium) – 8 komandas;
  • Vitnija Kokoreviča (Rīgas Franču licejs) -  8 komandas.

Arī Ventspils Izglītības pārvalde bija sarūpējusi savas veicināšanas balvas Ventspils skolām, kuras tika pasniegtas šādās nominācijās:

  • Aktīvākā Ventspils skola: Ventspils 2. pamatskola – 7 komandas;
  • Aktīvākais Ventspils pedagogs: Ilze Bukela, Ventspils 2. pamatskola – 7 komandas;
  • Nākotnes cerība: Komanda “Mazulīši” no Ventspils 2. pamatskolas – visiem dalībniekiem 7 gadi, skolotāja Ilze Bukela.

Savukārt “Konkurss konkursā” lielo balvu – Ventspils Digitālā centra izbraukuma tehnoloģiju darbnīcas 2000 EUR vērtībā – ieguva Igaunijas skola Pärnu Koidula Gümnaasium, no kuras konkursa finālā piedalījās 9 komandas.

Dalībniekiem bija iespēja piedalīties arī sociālo tīklu konkursā. Šo iespēju skolēni aktīvi izmantoja, atspoguļojot Ventspils IT izaicinājumu otrpus ekrāniem sociālajos tīklos Facebook un Instagram ar mirkļabirku #Ventspilsitc2020. Sociālo tīklu konkursā balvas saņēma komanda “Staicelieši”, Alvis Miglavs un Ronalds Palacis. Simpātiju balvu par pārdomātu video saņēma Kuldīgas Centra vidusskola. Meklējot ierakstus ar šo mikļabirku, arī šobrīd varat iepazīties ar konkursa norisi no dalībnieku skatu punkta.

Konkursu “Ventspils IT izaicinājums 2020” organizēja Ventspils pilsētas pašvaldības iestāde “Ventspils Digitālais centrs” ar Ventspils pilsētas domes atbalstu.

Konkursa sadarbības partneri: Information Technology Foundation for Education (HITSA), Network of innovative informal education for youth (INPUT), izglītības organizācija MTÜ Nuti-VõlurIT Izglītības fonds - Start(IT), Prezi, Infogram, Overly, Accenture Latvia, Latvijas Informācijas un Komunikācijas tehnoloģijas asociācija (LIKTA), organizācija “All Digital”, projekts “STEAMonEdu”, Latvijas informātikas olimpiāde, eTwinning, Zemgales Reģionālais Kompetenču attīstības centrs, Ventspils pilsētas dome, Ventspils Augstskola, Ventspils Digitālais centrs, Ventspils Tehnikums, Ventspils Jaunrades nams un Ventspils Izglītības pārvalde.